Képek rólam.

Jerry és Liza

Anime hősök

apostol.blog.hu

Testvéreim! Vizsgáljuk meg lelkiismeretünket, és bánjuk meg bűneinket, hogy méltóképpen ünnepelhessük az Úr szent titkait.

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

Szavazás

Mi legyen benne az alkotmányban?
A Szent Korona tan.
A Szent Korona (is) de csak említés szintjén.
MO keresztény hagyományú és vallású állam. (SZK nélkül)
Vallásszabadsághoz való jog.
  
Free polls from Pollhost.com

Milyen csatornát szoktál leginkább nézni? (1 válasz)
Hír TV, Echo TV, MTV, Duna TV
atv
RTL
tv2
sport csatornák
film csatornák
sorozat csatornák
tudományos, természetfilmes csatornák
rajzfilm csatornák
zene csatornák
Nem tévézek. Most ez a menő.
  
Free polls from Pollhost.com

viccdoboz

Friss topikok

Címkék

1% (1) 10parancsolat (1) 3királyok (1) 8boldogság (1) abel (1) ábel (1) abortusz (3) ábrahám (5) ábrahám szodoma (1) adakozás (2) adó (3) adomány (6) adományozás (1) adózás (2) advent (1) ajándék (1) alázat (1) áldás (2) áldozás (2) áldozat (1) alkotmány (4) államcsőd (1) állat (1) álnok (1) amerika (2) amv (1) ananiás (1) angyal (4) animax (1) anime (29) antikrisztus (1) antiszemita (1) antiszemitizmus (2) anti krisztus (1) apáca (1) apostol (13) arab (3) áradás (1) arany (1) aranyborjú (3) árulkodás (1) árvíz (2) ateista (5) atv (3) átverés (1) atya (1) bábel (1) bajnaigordon (4) bakura (1) bálványimádás (10) bank (1) baptista (2) barca (1) barnabás (1) bayerzsolt (1) beckham (1) béke (2) békesség (1) bemutatkozás (1) beszéd (4) beteg (1) bethánia (1) bevándorlás (2) biblia (10) bikini (1) bizalom (2) biznisz (1) bkv (2) bl (1) bleach (1) blog (12) blogter (2) bnf (1) böjt (3) bölcsesség (7) boldogasszony (1) boldogság (1) bor (2) bőr (1) bosszú (1) botránkoztatás (1) brand (2) bujaság (1) buli (1) bulvár (6) bumeráng (2) bűn (17) bűnbánat (2) bűnbocsánat (1) bűnhődés (1) bűnös (2) bűnösök (1) bűnözés (1) büszkeség (1) búza (2) cigány (7) cigány, (2) ciki (1) cikkajánló (1) címlap (15) címlapszori (1) címlapsztori (10) class (2) claudia (1) cölibátus (1) cool (1) család (1) csapás (11) császár (1) csészealj (1) csipkebogyó (1) csoda (2) csodagól (1) damaszkusz (2) dávid (7) dávid, (1) debrecen (5) demokrácia (2) demokrata (1) diák (1) dícsőítés (1) dicsőség (2) digitalizáció (1) disney (1) dívat (1) divat (1) döntés (1) dőzsölés (1) drog (1) dzsihád (1) eb (1) éber (1) edda (1) egészségügy (1) égetés (1) egyház (44) egyiprom (1) egyiptom (24) elbizakodottság (1) élet (17) életmód (2) elragadás (1) elsőszülöttségi jog (1) ember (5) ének (2) energiaital (1) erkölcs (13) erőszak (1) eskű (1) eskü (1) eszter (1) eu (2) európa (1) evangélikus (2) evangélium (3) evangélizáció (1) ezékiel (2) ezékiel39 (1) ézsau (2) fábry (1) facebook (3) family.guy (1) fásy (1) feketedávid (1) felmagasztalás (1) felmérés (3) feltámadás (5) felvállalás (1) ferb (1) férfi (1) fiatalok (1) fidesz (36) film (1) fiú (1) fma (1) főbűn (1) foci (9) fogadalom (2) fölmagasztalás (1) fösvénység (1) freskó (1) fritztamás (1) fülöp (1) fumoffu (1) futsal (1) gárda (1) gazdag (3) gazdagság (3) gazdaság (14) gazdaság, (1) gőg (1) gög (1) góg (1) gonosz (6) gonoszság (3) gonosztevő (1) google (2) google (1) gördeszka (1) görög (1) gúny (1) gyász (1) gyerek (7) gyilkosság (2) gyógyítás (2) gyónás (2) gyülekezet (2) gyűlölet (1) gyurcsány (2) gyurcsányferenc (5) hágár (1) hajlam (1) hajléktalan (1) halál (1) hallgatás (1) hamis (1) hamufelhő (1) hamvazószerda (2) harag (1) hatalom (3) házasság (4) hazugság (2) hell (1) hellókarácsony (3) herélt (1) heródiás (1) hetek (10) hetiválasz (2) hien (3) híradó (2) hírek (1) hit (48) hit, (1) hitetlenek (1) hitgyülekezete (1) hitgyüli (11) hívatás (1) hívő (2) homoszexuális (1) homoszexualitás (1) hülye (1) humanizmus (1) humor (19) hungary2010 (1) hunnia (1) húsvét (7) hűtlen (1) hvg (1) idézet (1) idézetek (2) igaz (2) igazság (6) igazulás (1) ige (162) ígéret (1) illés (1) ima (24) ima, (1) imádkozás (1) imf (2) index (2) ingatlanadó (1) intelem (1) internet (3) irigység (5) iskola (1) iste (1) isten (50) istentisztelet (1) istván (2) iszlám (1) ítélet (4) ítélkezés (2) iwiw (2) izmael (1) izmael hágár sára (1) izrael (12) izreal (1) izsák (4) jábob (1) jákob (6) jakob (1) janikovics (1) jános (2) japán (1) játék (1) jefte (1) jehova (1) jehova.tanúi (1) jelenések (1) jerikó (1) jétus (1) jézus (125) jézus, (3) jézuska (1) (1) jobbik (13) jócselekedet (1) jólét (1) jóság (1) jóslás (1) jótékonyság (2) jövő (1) józsef (10) józsue (2) júda (1) kabuto (1) káin (1) kampány (2) kána (1) kapzsi (1) kapzsiság (1) karácsony (13) karitász (1) karizmatikus (1) kassaiviktor (1) katolikus (44) katona (1) kdnp (1) kegyelem (2) kémügy (1) kenyér (2) kenyérszaporítás (2) kép (3) képmutatás (2) kereszt (2) keresztelés (3) keresztelőjános (1) keresztény (56) kereszténység (4) keresztényüldözés (1) kétszínű (1) kevélység (1) kicsapongás (1) kiforgatás (1) kína (1) királyviktor (1) kisegyház (1) kísértés (2) kitartás (1) kiűzetés (1) klip (1) klubrádió (2) kommunikáció (4) konkoly (2) könyörgés (1) korintusi (1) körlevél (1) kornéliusz (1) körülmetélés (4) kósalajos (2) kósza (1) kőtábla (1) kötelesség (1) kövérlászló (1) követés (1) közélet (1) közlemény (2) közösség (1) közvélemény-kutató (1) kubatovgábor (1) kultura (1) kultúra (2) kurucinfó (1) kvíz (1) lábán (1) lázár (2) lázárjános (2) lélek (5) lencse (1) lenézés (1) lengyelország (1) létezik (1) lévi (1) levi (1) leviták (1) liberális (2) lmp (1) lopás (1) lót (2) lusta (1) lustaság (1) luthermárton (1) mádl.ferenc (1) magány (1) magóg (1) magvető (1) magyar (7) magyarország (2) mahasz (1) május1 (1) malcolm (1) manga (1) mária (4) máriapócs (1) márka (2) marketing (1) mártha (1) máté (1) mdf (5) média (46) megalázás (3) megasztár (1) megbocsátás (2) megbotránkoztatni (1) megfelelés (1) megkenetés (1) megkövezés (1) megtérés (3) megvallás (1) meleg (3) menny (3) mennybemenetel (2) mennyország (3) menő (1) mentelmi jog (1) menyegző (1) meztelen (2) miatyánk (1) michael jackson (1) mikulás (1) miniszterelnök (1) mirha (1) mise (3) misszió (1) mohamed. korán (1) mol (1) monster (1) moszkva (1) mózes (38) mszp (11) mtv (2) munka (1) munkanélküliség, (1) muszlim (1) mutyi (1) náci (1) nagy-magyarország (1) nagyböjt (1) nagyboldogasszony (1) nagycsütörtök (1) nagypéntek (2) napirend (1) naruto (3) nehézség (1) némethsándor (1) nemzetivágta (1) neo (3) neonáci (1) népszava (1) népszavazás (1) nézettség (1) (1) nóta (1) nyelv (1) nyilvánosság (1) nyugdíj (1) nyúl (1) obama (1) oktatás (2) oltár (1) oltáriszentség (1) olvasó (1) önbizalom (1) önhit (1) orbán (2) orbánviktor (13) orbán viktor (1) ördög (1) orvos (1) ószövetség (2) paktum (1) pál (10) pálfordulás (2) pap (1) pápa (1) parancs (3) párbaj (1) pártok (1) pedofília (3) példabeszédek (1) pénz (15) pereskedés (1) péter (4) phineas (1) piroslap (1) playboy (1) pokol (1) politika (116) pr (2) prédikátor (1) prizma (1) prófécia (1) proféta (1) próféta (2) program (1) protestáns (1) provokálni (1) pucér (1) pünkösd (3) rácháb (1) ráchel (1) rachel (1) rádió (7) rajzfilm (4) rasszizmus (3) rebeka (1) reformáció (1) református (7) remény (2) rest (1) rézkígyó (1) római (1) rossz (2) rosszindulat (1) roswell (1) rtl (4) sajtó (4) salamon (3) sámson (3) sára (1) sátán (4) saul (4) schmittpál (1) segítség (6) semjén (1) semjén.zsolt (1) senna (1) simon (1) simpson.család (2) sóbálvány (1) sólyomlászló (1) songoku (1) sorozat (1) south.park (1) spirál (8) spirál.ismertető (1) spirál1 (1) spirál10 (1) spirál11 (1) spirál12 (1) spirál13 (1) spirál14 (1) spirál15 (1) spirál16 (1) spirál17 (1) spirál18 (1) spirál19 (1) spirál2 (1) spirál3 (1) spirál4 (1) spirál5 (1) spirál6 (1) spirál7 (1) spirál8 (1) spirál9 (1) sport (15) sportklub (1) strand (1) suli (1) surányigyörgy (1) szabadság (1) szafira (1) szamaria (1) szánalmas (1) szavazás (20) szavazatszonda (1) szdsz (8) szegény (1) szegény, (1) szekta (4) szellem (1) szélsőjobb (3) szentlélek (8) szentség (1) szerénység (1) szeretet (18) szeretet, (1) szerzetes (1) szétszóratás (1) szex (13) szilikatalin (1) szó (1) szobor (1) szodoma (2) szolga (2) szolgálat (1) szolgálati (1) szolidaritás (1) szőlőmunkások (1) szőlőtő (1) szombat (1) szövetség (1) születés (1) szupersztár (1) szűz (6) szűz.mária (1) szűzmária (1) tálentum (1) tamáskodás (1) tanítás (5) tanítvány (1) tanítványok (2) társadalom (1) tehetségkutató (1) tékozlófiú (1) telhetetlen (1) temetés (1) templom (7) tények (1) teremtés (6) természet (1) test (3) tetoválás (2) timosenko (1) tini (2) tized (1) tízparancsolat (1) tojás (1) tömjén (1) torkosság (1) törvény (8) tragédia (1) tudás (1) tudomány (2) tüntetés (2) turul (1) tv (16) tv2 (3) ubunga (1) üdvözlégy (1) ufo (1) újszövetség (1) ünnep (7) úr (1) usa (1) úszás (1) út (4) utál (1) utolsó vacsora (1) utolso vacsora (1) vakság (1) vallás (30) vallás, (1) vallásszabadság (1) való.világ (1) valóságshow (1) válság (1) változás (1) vámpír (1) vásárlás (1) vér (2) vértanú (1) vértanu (1) vetkőzés (1) vicc (23) video (3) videó (46) világ (1) világosság (1) világuralom (1) világvége (2) virágvasárnap (3) víz (1) vizitdíj (1) vízkereszt (3) vízözön (2) vona gábor (1) vörösiszap (1) zene (6) zsidó (22) zsidó, (1) zsinat (1) zsoltár (18) zsoltár, (1) Címkefelhő

Milyen mértékben avatkozik Isten az ember életébe?

2010.10.28. 19:25 APOSTOL - Szemben az árral.

Olvasgatva a különböző keresztény blogokat, az egyik bejegyzésben egy - számomra - érdekes gondolatot találtam.

"Igen, sokszor így érezzük: a baj közelebb van Istennél. A baj látható, Isten nem. A baj hamar bekövetkezik, Jézus pedig ráér, mint Lázár halálakor. Ilyenkor kell elõhívni azt a hitet, mely szerint minden baj elõbb Isten elé ér, és csak az õ jóváhagyásával jelenik meg az életünkben. Minden bajt, amelytõl félünk, elõször Jézus szenved el, hogy segíteni tudjon, és nyomot hagyjon maga mögött a megoldás felé vezetõ úton."

http://isteniszeretet.blogter.hu/440320/kegyelem_naprol-napra_20101028

Pirossal megszíneztem az érdekes kijelentést. Lehet hogy igaza van a szerzőnek, nem akarom feltétlenül vitatni. Csak felmerült bennem a kérdés: 

MILYEN MÉRTÉKBEN AVATKOZIK BE ISTEN AZ ÉLTÜNKBE?

Az egyik szélsőségtől, miszerint Isten megteremtette a világot, majd kényelmesen hátradőlt, és onnantól kezdve nem szól bele semmibe, eljuthatunk a másik szélsőséges álláspontig, amely hasonló a görög drámákhoz, miszerint az emberek gyakorlatilag csak az Istenek bábjai.

A Bibliában világosan láthatjuk, hogy igenis irányítja Isten, az emberek életét!TÁRSADALMI SZINTEN mindenképpen. Kijelöl vezetőket, parancsokat ad, jutalmaz, büntet, csodákat tesz, népeket emel fel, és tüntet el. Vagy elküldi saját egyszülött fiát, hogy megtérítse az emberiséget. :) De arra is gondolhatunk, hogy Izrael is létrejött a semmiből 1948-ban.

Javaslom menjünk tovább, az egyes egyedek mindennapjaihoz!

Azt én kizártnak látom, hogy 6 milliárd ember élete külön-külön is kontrollálva legyen. Nincs előre eldöntve mind a 6 milliárd ember esetén, hogy ma "ez", holnap meg "az" történjen vele. (Nem azért mert Istennek ez lehetetlen lenne.)

Ugyanakkor én magam is megtapasztaltam már, hogy "fentről" megsegítettek. :) Akkor hogy is van ez? Sorsolás? A Jóisten kisorsolja aznap mely egymillió ember életébe szól bele? Szerintem mindenki érzi, hogy ez csak vicc. Nyilvánvalóan nem így történik.

A Bibliában ígéret van arra, hogy aki hisz, imádkozik, szereti Istent, az meghallgattatik! Ez persze nem azt jelenti, hogy baj sem történhet az igaz kereszténnyel az EVILÁGI életben! Sőt, kifejezetten kemény megpróbáltatásokat jósol a Szentírás, ám aki kitart, annak nagy lesz a jutalma!

Aki hisz, aki szereti Jézust, és megvallja, azt Jézus is meg fogja vallani, és közben fog érte járni! Az igazi keresztényekre a Jóisten igenis odafigyel, nem hagyja őket magukra. És az életükbe is beleavatkozik.

Én körülbelül így látom a kérdést. Ám vannak olvasóim, akik jobban otthon vannak teológiai kérdésekben. Kíváncsi vagyok, szerintük mennyire avatkozik be Isten az emberek életébe, és kik a "kiválasztottak".

17 komment

Címkék: élet isten hit keresztény ember

A bejegyzés trackback címe:

https://apostol.blog.hu/api/trackback/id/tr622406120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tilikov (törölt) 2010.10.28. 23:47:44

Szóval akkor szerinted Isten csak a hívő keresztények életébe avatkozik bele? Mennyien lehetnek ők? Állítólag olyan 1,5 milliárd, de ebbe beletartoznak akiket megkereszteltek és ennyiben ki is merül náluk a vallás, úgyhogy lehet mondjuk 0,5-1 milliárd hívő keresztény.

Akkor most van ez a csoport, akinek életét közvetlen isteni beavatkozás segíti, a maradék 6 milliárdét pedig nem? Gondolom azt te elveted, hogy a 2 milliárd muszlim életébe Allah avatkozik be, a 1,5 milliárd hindu életébe Visnu, Síva és a többiek, és így tovább. Ha csak egy isten van és ahogy írod, "az igazi keresztényekre a Jóisten igenis odafigyel, nem hagyja őket magukra, és az életükbe is beleavatkozik", akkor nem kéne valami látható különbségnek lenni ennek a csoportnak az életében?

Márpedig a keresztények ugyanolyan arányban betegednek meg, ugyanolyan arányban halnak meg, ugyanolyan arányban lehetnek depressziósok, ugyanolyan arányban lehetnek pedofilok, ugyanolyan arányban érik őket balesetek, ugyanolyan arányban merítenek a rossz dolgokból, mint a más vallásúak vagy a vallástalanok.

Ez arra utal, hogy Isten nem avatkozik az ő életükbe sem. Vagy mindenki életébe ugyanúgy beavatkozik. De akkor az meg a furcsa, hogy ugyanazt kapja tőle az a hívő aki hisz benne, szereti őt is a fiacskáját is és az összes többi cakkumpakk, és ugyanazt kapja tőle az is aki megtagadja őt.

Vagy az marad még, hogy beleavatkozik a hívő keresztények életébe, de nem úgy, hogy abból valami egyértelműen látható előnyük származzon a többiek ellenében, hanem csak úgy, hogy azt érezze, hogy beleavatkozik az ő életébe és hogy ez milyen jó. De ugyanilyen jó a buddhistának is a maga világa és az ateistának is, pedig ha tényleg van a keresztény isten, akkor ezek baromira tévelyegnek és mégis semmivel sem jobb a keresztényeknek, akik meg alfától omegáig tudnak mindent és a legjobb és leghatalmasabb és egyetlen isten segíti őket.

Baromi nagy ellentmondások ezek, amik ha nem lennének, akkor lehet, hogy keresztény lennék.

Titokmester · http://titokmester.blog.hu 2010.10.29. 01:06:24

Szeretettel üdvözlök mindenkit!
Remélem nem gond ha kicsit belekontárkodom a témába :)

Szóval a problémát abban látom, hogy a keresztények istent egy külső forrásnak vallják. Keresztény vagyok, de még is másképp gondolom a dolgot! Azt gondolom isten nem kint van hanem bennem és mindenben! A részei vagyunk! Isten, istenek, forrás, felettes én, szerintem mind azt az időtlen és megfoghatatlan sőt megfogalmazhatatlan dolgot takarják! Büntet, ítél, megtorol, áld? Kétlem. Ezek nem isteni hanem emberi fogalmak. Jobb e annak az embernek ki keresi önmagában a szikrát? Biztos vagyok benne! Jézus tanítását a legtöbben félreértik? Biztos vagyok benne! A titkot, istent, a mennyeket és a poklot is magadban kell keresned! A buddhisták is belül keresnek önmagukban, az ő céljuk a Buddhává válás!
Kívánom mindenkinek, hogy találja meg magába istent!

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.10.29. 09:23:40

@Tilikov: @Titokmester: Örömmel látlak mindkettőtöket a blogomon. Remélem a jövőben is visszanéztek. :)

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.10.29. 09:44:12

@Tilikov: "Szóval akkor szerinted Isten csak a hívő keresztények életébe avatkozik bele?"

Nem tudom, de hajlok a nem felé. A "csak" szót én nem használtam a bejegyzésben. :)

Most képzeld el, ha nem hinnék abban, hogy legalább azok életébe beleavatkozik, akik hozzá fordulnak!
Akkor nem hinnék Istenben.

"akkor nem kéne valami látható különbségnek lenni ennek a csoportnak az életében?"

Mennyire látványos legyen?
A Biblia szereplői is meghalnak, megbetegednek, balesetek érik őket, anyagiakban sincs különbség.
Akkor a mai világunkban miért lenne?
A különbséget a gondolkozásban, életmódban kell szerintem keresni!
Az igaz keresztényeknek példát kell(ene) mutatniuk a mai bűnös világban.
Felvállalni Jézust.
Ha igaz keresztények látszódnia kellene a különbségnek!

Azért az látványos tud(na) lenne ha valaki nem káromkodik, nincs benne harag, nem szexel házassága előtt, majd kitart felesége mellett, számára nem a pénz az első, stb.

Jézus a Miatyánkban megmondja mit kell kérni: mindennapi kenyeret (nem gazdagságot!), bűnbocsánatot, úgy hogy mi is megbocsájtunk, legyen meg ISTEN AKARATA, kevesebb kísértést, stb.

Olyat kell kérni ami Isten akaratával, parancsaival nem megy szembe!
És azok teljesítve is lesznek. :)

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.10.29. 09:51:12

@Titokmester: Atya, fiú, szentLÉLEK. Tehát szerintem is van/lehet bennünk is Isten. :)
Ám azzal nagyon nem értek egyet, hogy mindent belül kell keresnünk. Sőt a nagyobb rész sem bennünk van.
Ez ellentmondásosnak tűnik,
de te is írtál egy ilyen mondatot:
"Ezek nem isteni hanem emberi fogalmak."
Tehát te is érzed, hogy ember képtelen Isten lényegét megérteni. :)

petya1962 2010.10.29. 12:02:34

Béke Veletek!

Számomra az nem kérdéses, hogy Istennek pontos rálátása van a világ eseményeire. Megteremtette a világot, benne az embert, s úgy nyilatkozott a teremtésről, hogy az jó (1Móz 1,4; 1,10; 1,12; 1,18; 1,21; 1,25), de az ember teremtésével kapcsolatosan a megfogalmazás "igen jó" (1Móz 1,31).
A bűnesetig az ember teljesen belesimult Isten akaratába, teljesen az történt, amit Isten akart.
A bűneset után is így van, csak a bűn törvényszerűségei érvényesülnek.

Nem gondolnám, legalábbis a Biblia nem erről győz meg, hogy Isten a teremtést követően hátradőlt volna a karosszékében, s pihenne, magára hagyva a földet, az embert.

Az egész Szentírás az ember megváltásának kimunkálásáról szól, ez nem egy tétlen Istennek a története.

A vitaindító történet ott Jézussal és Lázárral: Jézus nem késett el. Maga Jézus mondja:

Jn 11:14-15 Akkor azután Jézus nyíltan megmondta nekik: "Lázár meghalt, és örülök, hogy nem voltam ott: tiértetek, hogy higgyetek. De menjünk el hozzá!"

Az Úr Jézus tervébe pontosan beleilleszkedett Lázár halála. Valamire meg akarta tanítani a tanítványokat, a két gyászoló testvért.

Jn 11:25-26 Jézus ekkor ezt mondta neki: "Én vagyok a feltámadás és az élet, aki hisz énbennem, ha meghal is, él; és aki él, és hisz énbennem, az nem hal meg soha. Hiszed-e ezt?"

Még egy dologra reagálnék a Mi Atyánkkal kapcsolatosan:

A teremtett világ (ember) két csoportra van osztva: az egyik, aki az Istent Atyjának szólíthatja (apuci), s a másik aki nem. Isten "alapból" esőt ad:
Mt 5:45 hogy legyetek mennyei Atyátoknak fiai, aki felhozza napját gonoszokra és jókra, és esőt ad igazaknak és hamisaknak.
De atyaként az Ő fiairól gondoskodik. (kötelességből, minősített apai feladat alapján)
Kik az Ő Fiai?
Jn 1:12-13 Akik pedig befogadták, azokat felhatalmazta arra, hogy Isten gyermekeivé legyenek; mindazokat, akik hisznek az ő nevében, akik nem vérből, sem a test, sem a férfi akaratából, hanem Istentől születtek.

Ajánlom ezeket az Igéket továbbgondolásra!

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2010.10.29. 21:03:34

Régi történet...a Deák téri (Budapest) evangélikus templomban hallottam ezt a figyelmeztetést:"Senkinek sincs joga Istent ATYÁnak szólítani bűnbánat,megtérés,és újjászületés nélkül. (protestáns népegyházi gyülekezetben!) Biztosan botrányos tanítás a mai "mindegy_mit_és_kiben_hiszel" általános felfogású korban. Én hiszem,és vallom,hogy a Szentírás ebben is igaz.

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.10.30. 08:45:23

@Zsolt520: Én akkor szólítom atyának, amikor a Miatyánkot mondom. De erre Jézus tanított minket. :)
Máskor én Istennek szoktam mondani.

Tilikov (törölt) 2010.10.31. 09:00:11

@Zolika1979: "Olyat kell kérni ami Isten akaratával, parancsaival nem megy szembe!
És azok teljesítve is lesznek. :)"

Ehhez már csak ismerni kéne Isten akaratát és rendben is lennénk. De szerintem arról van inkább szó, hogy a természeti törvények, amelyek sokkal inkább megérthetőek a fizikai, kémiai és egyéb tudományos elméletek fényében, mint egy emberfeletti lény emberi tulajdonságai (akarat, szeretet, jóság, stb.) által, egyértelműen felette állnak az isteni beavatkozások körén.

Itt van pl. a gravitáció. Ha lezuhansz egy szikláról, akkor tökmindegy, hogy szereted Istent, tökmindegy, hogy ő is szeret, mindegy, hogy imádkozol hozzá, mindegy, hogy meghallgatja, a végeredmény ugyanaz. A gravitáció törvénye szerint fogsz gyorsulni, amíg be nem csapódsz. És ezzel ugyanúgy tisztában vannak azok is, akik hisznek az isteni beavatkozásban. Ezért nem ugrálsz te sem szikláról, nem lépsz ki száguldó autó elé, nem ülsz bele a tűzbe és nem szállsz szembe egyéb életveszélyes természeti erőkkel, mert tudod, hogy senki nem fog beavatkozni érted.

Ehelyett az isteni beavatkozások körét leszűkíted a "tét nélküli" élethelyzetekre, és amit mások szerencsének, jó kimenetelű szituációnak, kedveső esetnek hívnak, arra azt mondod, hogy az isten segítsége volt. És persze kész vagy rá, hogy a későbbi szerencsés szituációkat, kedvező eseményeket is Isten számlájára írd, az ő beavatkozásának tulajdonítsd.

Csakhogy ugyanilyen erővel lehet ezeket az eseményeket Allah, Buddha, Nabú vagy Jupiter számlájára írni, még akkor is, ha valójában ezek a mindenféle emberi tulajdonságot nélkülöző természeti erők következményeképp jönnek létre.

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.10.31. 13:28:42

@Tilikov: "Ehhez már csak ismerni kéne Isten akaratát és rendben is lennénk."

Ezt nagyjából azért lehet tudni. :)

A tudomány nagyon sok mindent képtelen megmagyarázni! (Pl. a világ születése.)
A fizikai törvényszerűségek pedig nem mondanak ellent annak hogy van Isten. Sőt MEGERŐSÍTIK ISTEN LÉTÉT. :)
Véletlenül egy ilyen világ nem jöhetett létre. :)

Isten KÍSÉRTÉSE bűn. (Arra írom ezt hogy ha valaki ellen akarna állni a gravitációnak.)
Nem azért lett teremtve a gravitáció, hogy ellenálljunk neki.

"Ehelyett az isteni beavatkozások körét leszűkíted a "tét nélküli" élethelyzetekre"

Elég Mózesre, az apostolokra, József álmaira, stb. gondolni hogy lássuk nem tét nélküliek az isteni beavatkozások!
És a mai világunkban is történnek CSODÁK. :)
Az én és a családom életében is történtek már csodák. :)
És vannak beavatkozások, melyeknek akkor nem tulajdonítunk jelentőséget, észre sem vesszük, viszont megváltozik annak hatására a gondolkozásunk, életünk.

"amit mások szerencsének, jó kimenetelű szituációnak, kedveső esetnek hívnak, arra azt mondod, hogy az isten segítsége volt. És persze kész vagy rá, hogy a későbbi szerencsés szituációkat, kedvező eseményeket is Isten számlájára írd, az ő beavatkozásának tulajdonítsd. "

Azért a legtöbb dologra én is azt mondom hogy szerencse vagy balszerencse!
De szerintem az is szélsőséges megközelítés, ha mindenre csak annyit mondok szerencse, vagy hogy a saját érdemem...

"Csakhogy ugyanilyen erővel lehet ezeket az eseményeket Allah, Buddha, Nabú vagy Jupiter számlájára írni, még akkor is, ha valójában ezek a mindenféle emberi tulajdonságot nélkülöző természeti erők következményeképp jönnek létre."

Ez már HIT kérdése.

Titokmester · http://titokmester.blog.hu 2010.11.07. 09:48:21

@Zolika1979: Üdv mindenkinek!
Először én is a következőre szeretnék reagálni: "Olyat kell kérni ami Isten akaratával, parancsaival nem megy szembe!
És azok teljesítve is lesznek." Ez kicsit azt hiszem magyarázatra szorul. ;) A legfontosabb kérés ami felmerülhet egy nem keresztény által olvasva az az, hogy mi isten parancsa? Sejtem a válaszod de kérném, hogy írd le ha nem probléma.

A következő dolog amire reagálnék:
"Isten KÍSÉRTÉSE bűn. (Arra írom ezt hogy ha valaki ellen akarna állni a gravitációnak.)
Nem azért lett teremtve a gravitáció, hogy ellenálljunk neki."
Na ezt picit nehezen emésztem. Sőt azt kell mondanom, hogy ebben a kijelentésben már a vallási fanatizmus jelei is fellelhetőek! Nem szeretnélek megsérteni!

A harmadik dolog pedig a következő.
Több helyen említésre kerül a bűn!
Leírná valaki nekem mi az hogy bűn és ki szerint az?
Előre is köszönöm az okításokat!

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.11.07. 18:04:08

@Titokmester: 3. Természetesen ha Istennek szeretnénk megfelelni, akkor az a lényeg hogy szerinte mi a bűn.

A bűn pedig az ha valaki tudva és akarva nem teljesíti Isten akaratát.

1. Isten parancsa nagyjából tudható a 10 parancsolatból és mondjuk a 4 evangéliumból.
Annyira jól meg vannak fogalmazva, hogy szerintem egy 8-10 éves gyerek is simán megérti. :)
Értelmezési viták persze vannak, de sajnos ezek sokszor azt szolgálják hogy megmagyarázzuk, miért nem teljesítjük azokat... (Legalábbis sokszor úgy érzem.)

2. Mit nem értesz azon hogy Isten kísértése bűn?
Meg hol van itt a vallási fanatizmus?

Titokmester · http://titokmester.blog.hu 2010.11.07. 19:23:47

@Zolika1979: Az 1.re válaszolva.
Ne ölj pl. Mózes 3000 embert öletett le a népéből bálványimádásért. Vagy rosszul tudom?
A parancsot azért értem.
Ne imádj faragott bálványt és képet! Minden templom faragott keresztel és szobrokkal díszes freskókkal van tele. Nem én mondok ellent ez tény! Vagy tévedek? Akkor az is bűn mikor letérdelve imádkozik az ember a feszület előtt!
A parancsolat többi része oké. :)
A 10parancsolaton kívül nem igazán tudom mi számít bűnnek.
Pl. nem gondoltam volna, hogy ha le akarom győzni a gravitációt az bűn!
Ezt tartottam már fanatizmusnak :)
Jöhet az áldás! :D

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.11.07. 20:33:36

@Titokmester: "Ne ölj pl. Mózes 3000 embert öletett le a népéből bálványimádásért"

Isten parancsára!
Sőt volt Sodoma és Gomora is.
Vízesés meg 10 csapás is volt.
Lehetne még sorolni.

"Ne imádj faragott bálványt és képet! Minden templom faragott keresztel és szobrokkal díszes freskókkal van tele. Nem én mondok ellent ez tény! Vagy tévedek? Akkor az is bűn mikor letérdelve imádkozik az ember a feszület előtt!"

Senki sem a feszületet imádja. Sem a Mária-, Petőfi- vagy Kossuth-szobrot.
A te logikáddal nem lehetne keresztény filmet és színjátékot sem csinálni.
Ha egy 3 éves gyerek lerajzolja Jézust az szerinted bűn?!
(Egyébként a szobrozásnak én sem vagyok híve.)

Az aranyborjú (és annak imádása) és a feszület vagy Mária-szobor csak a katolikus-ellenesek számára azonos kategória.
Sajnos sok ilyennel találkozni. Legyen az ateista vagy megtévesztett szektás.

"Pl. nem gondoltam volna, hogy ha le akarom győzni a gravitációt az bűn!"

Te most félreértettél vagy szándékosan kötekszel?
Természetesen a repülőgép építés sem bűn.

Jézust kísértette az ördög hogy ha valóbban Isten fia, ugorjon le jó magasról. És Jézus mondta hogy ez bűn lenne!

Az a bűn, ha úgy imádkoznék: "ha kiugrok az 5. emeletről és túlélem, akkor hiszek benned, egyébként nem."
"Adjál nekem lottó 5-öst ha létezel."
"Ha létezel legyen 30 fokos meleg 5 perc múlva."
stb.
Ez Isten kísértése, és ez bűn.

"A 10parancsolaton kívül nem igazán tudom mi számít bűnnek."

Szeresd Uradat, Istenedet teljes szívedből, teljes elmédből, minden erőddel.
Szeresd felebarátodat mint önmagadat.

Jézus azt mondta ezen a 2 parancsolaton alapszik az összes törvény!
Amit szeretnéd hogy veled tegyenek, te is azt tedd másokkal! Javasolja szintén Jézus.

A bálványimádásra visszatérve.
A pénz és a vagyon imádata! Isten elé helyezése...
Ez az igazi bálványimádás. Nem az hogy előveszünk egy feszületet.
(Legalábbis szerintem.)

Titokmester · http://titokmester.blog.hu 2010.11.07. 21:03:05

@Zolika1979: Köszönöm a válaszokat!
Ezek a válaszok már valahogy kézzelfoghatóbbak érthetőbbek! Még véletlenül sem kötekedek, nem tiszteletlenkedni akarok! Valahogy nem tudom megfogalmazni mi van bennem, nem tudom úgy leírni viszonyomat istennel, hogy az közérthető legyen. Kérdéseim ezért tűnnek kötekedőnek!
Sajnálom!

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.11.07. 21:25:15

@Titokmester: Semmi baj. Örülök a kommentjeidnek. :)

Majd a blogodon is szétnézek. :)
süti beállítások módosítása