Képek rólam.

Jerry és Liza

Anime hősök

apostol.blog.hu

Testvéreim! Vizsgáljuk meg lelkiismeretünket, és bánjuk meg bűneinket, hogy méltóképpen ünnepelhessük az Úr szent titkait.

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

Szavazás

Mi legyen benne az alkotmányban?
A Szent Korona tan.
A Szent Korona (is) de csak említés szintjén.
MO keresztény hagyományú és vallású állam. (SZK nélkül)
Vallásszabadsághoz való jog.
  
Free polls from Pollhost.com

Milyen csatornát szoktál leginkább nézni? (1 válasz)
Hír TV, Echo TV, MTV, Duna TV
atv
RTL
tv2
sport csatornák
film csatornák
sorozat csatornák
tudományos, természetfilmes csatornák
rajzfilm csatornák
zene csatornák
Nem tévézek. Most ez a menő.
  
Free polls from Pollhost.com

viccdoboz

Friss topikok

Címkék

1% (1) 10parancsolat (1) 3királyok (1) 8boldogság (1) ábel (1) abel (1) abortusz (3) ábrahám (5) ábrahám szodoma (1) adakozás (2) adó (3) adomány (6) adományozás (1) adózás (2) advent (1) ajándék (1) alázat (1) áldás (2) áldozás (2) áldozat (1) alkotmány (4) államcsőd (1) állat (1) álnok (1) amerika (2) amv (1) ananiás (1) angyal (4) animax (1) anime (29) antikrisztus (1) antiszemita (1) antiszemitizmus (2) anti krisztus (1) apáca (1) apostol (13) arab (3) áradás (1) arany (1) aranyborjú (3) árulkodás (1) árvíz (2) ateista (5) atv (3) átverés (1) atya (1) bábel (1) bajnaigordon (4) bakura (1) bálványimádás (10) bank (1) baptista (2) barca (1) barnabás (1) bayerzsolt (1) beckham (1) béke (2) békesség (1) bemutatkozás (1) beszéd (4) beteg (1) bethánia (1) bevándorlás (2) biblia (10) bikini (1) bizalom (2) biznisz (1) bkv (2) bl (1) bleach (1) blog (12) blogter (2) bnf (1) böjt (3) bölcsesség (7) boldogasszony (1) boldogság (1) bor (2) bőr (1) bosszú (1) botránkoztatás (1) brand (2) bujaság (1) buli (1) bulvár (6) bumeráng (2) bűn (17) bűnbánat (2) bűnbocsánat (1) bűnhődés (1) bűnös (2) bűnösök (1) bűnözés (1) büszkeség (1) búza (2) cigány (7) cigány, (2) ciki (1) cikkajánló (1) címlap (15) címlapszori (1) címlapsztori (10) class (2) claudia (1) cölibátus (1) cool (1) család (1) csapás (11) császár (1) csészealj (1) csipkebogyó (1) csoda (2) csodagól (1) damaszkusz (2) dávid (7) dávid, (1) debrecen (5) demokrácia (2) demokrata (1) diák (1) dícsőítés (1) dicsőség (2) digitalizáció (1) disney (1) dívat (1) divat (1) döntés (1) dőzsölés (1) drog (1) dzsihád (1) eb (1) éber (1) edda (1) egészségügy (1) égetés (1) egyház (44) egyiprom (1) egyiptom (24) elbizakodottság (1) élet (17) életmód (2) elragadás (1) elsőszülöttségi jog (1) ember (5) ének (2) energiaital (1) erkölcs (13) erőszak (1) eskű (1) eskü (1) eszter (1) eu (2) európa (1) evangélikus (2) evangélium (3) evangélizáció (1) ezékiel (2) ezékiel39 (1) ézsau (2) fábry (1) facebook (3) family.guy (1) fásy (1) feketedávid (1) felmagasztalás (1) felmérés (3) feltámadás (5) felvállalás (1) ferb (1) férfi (1) fiatalok (1) fidesz (36) film (1) fiú (1) fma (1) főbűn (1) foci (9) fogadalom (2) fölmagasztalás (1) fösvénység (1) freskó (1) fritztamás (1) fülöp (1) fumoffu (1) futsal (1) gárda (1) gazdag (3) gazdagság (3) gazdaság (14) gazdaság, (1) góg (1) gőg (1) gög (1) gonosz (6) gonoszság (3) gonosztevő (1) google (2) google (1) gördeszka (1) görög (1) gúny (1) gyász (1) gyerek (7) gyilkosság (2) gyógyítás (2) gyónás (2) gyülekezet (2) gyűlölet (1) gyurcsány (2) gyurcsányferenc (5) hágár (1) hajlam (1) hajléktalan (1) halál (1) hallgatás (1) hamis (1) hamufelhő (1) hamvazószerda (2) harag (1) hatalom (3) házasság (4) hazugság (2) hell (1) hellókarácsony (3) herélt (1) heródiás (1) hetek (10) hetiválasz (2) hien (3) híradó (2) hírek (1) hit (48) hit, (1) hitetlenek (1) hitgyülekezete (1) hitgyüli (11) hívatás (1) hívő (2) homoszexuális (1) homoszexualitás (1) hülye (1) humanizmus (1) humor (19) hungary2010 (1) hunnia (1) húsvét (7) hűtlen (1) hvg (1) idézet (1) idézetek (2) igaz (2) igazság (6) igazulás (1) ige (162) ígéret (1) illés (1) ima (24) ima, (1) imádkozás (1) imf (2) index (2) ingatlanadó (1) intelem (1) internet (3) irigység (5) iskola (1) iste (1) isten (50) istentisztelet (1) istván (2) iszlám (1) ítélet (4) ítélkezés (2) iwiw (2) izmael (1) izmael hágár sára (1) izrael (12) izreal (1) izsák (4) jábob (1) jakob (1) jákob (6) janikovics (1) jános (2) japán (1) játék (1) jefte (1) jehova (1) jehova.tanúi (1) jelenések (1) jerikó (1) jétus (1) jézus (125) jézus, (3) jézuska (1) (1) jobbik (13) jócselekedet (1) jólét (1) jóság (1) jóslás (1) jótékonyság (2) jövő (1) józsef (10) józsue (2) júda (1) kabuto (1) káin (1) kampány (2) kána (1) kapzsi (1) kapzsiság (1) karácsony (13) karitász (1) karizmatikus (1) kassaiviktor (1) katolikus (44) katona (1) kdnp (1) kegyelem (2) kémügy (1) kenyér (2) kenyérszaporítás (2) kép (3) képmutatás (2) kereszt (2) keresztelés (3) keresztelőjános (1) keresztény (56) kereszténység (4) keresztényüldözés (1) kétszínű (1) kevélység (1) kicsapongás (1) kiforgatás (1) kína (1) királyviktor (1) kisegyház (1) kísértés (2) kitartás (1) kiűzetés (1) klip (1) klubrádió (2) kommunikáció (4) konkoly (2) könyörgés (1) korintusi (1) körlevél (1) kornéliusz (1) körülmetélés (4) kósalajos (2) kósza (1) kőtábla (1) kötelesség (1) kövérlászló (1) követés (1) közélet (1) közlemény (2) közösség (1) közvélemény-kutató (1) kubatovgábor (1) kultura (1) kultúra (2) kurucinfó (1) kvíz (1) lábán (1) lázár (2) lázárjános (2) lélek (5) lencse (1) lenézés (1) lengyelország (1) létezik (1) lévi (1) levi (1) leviták (1) liberális (2) lmp (1) lopás (1) lót (2) lusta (1) lustaság (1) luthermárton (1) mádl.ferenc (1) magány (1) magóg (1) magvető (1) magyar (7) magyarország (2) mahasz (1) május1 (1) malcolm (1) manga (1) mária (4) máriapócs (1) márka (2) marketing (1) mártha (1) máté (1) mdf (5) média (46) megalázás (3) megasztár (1) megbocsátás (2) megbotránkoztatni (1) megfelelés (1) megkenetés (1) megkövezés (1) megtérés (3) megvallás (1) meleg (3) menny (3) mennybemenetel (2) mennyország (3) menő (1) mentelmi jog (1) menyegző (1) meztelen (2) miatyánk (1) michael jackson (1) mikulás (1) miniszterelnök (1) mirha (1) mise (3) misszió (1) mohamed. korán (1) mol (1) monster (1) moszkva (1) mózes (38) mszp (11) mtv (2) munka (1) munkanélküliség, (1) muszlim (1) mutyi (1) náci (1) nagy-magyarország (1) nagyböjt (1) nagyboldogasszony (1) nagycsütörtök (1) nagypéntek (2) napirend (1) naruto (3) nehézség (1) némethsándor (1) nemzetivágta (1) neo (3) neonáci (1) népszava (1) népszavazás (1) nézettség (1) (1) nóta (1) nyelv (1) nyilvánosság (1) nyugdíj (1) nyúl (1) obama (1) oktatás (2) oltár (1) oltáriszentség (1) olvasó (1) önbizalom (1) önhit (1) orbán (2) orbánviktor (13) orbán viktor (1) ördög (1) orvos (1) ószövetség (2) paktum (1) pál (10) pálfordulás (2) pap (1) pápa (1) parancs (3) párbaj (1) pártok (1) pedofília (3) példabeszédek (1) pénz (15) pereskedés (1) péter (4) phineas (1) piroslap (1) playboy (1) pokol (1) politika (116) pr (2) prédikátor (1) prizma (1) prófécia (1) próféta (2) proféta (1) program (1) protestáns (1) provokálni (1) pucér (1) pünkösd (3) rácháb (1) ráchel (1) rachel (1) rádió (7) rajzfilm (4) rasszizmus (3) rebeka (1) reformáció (1) református (7) remény (2) rest (1) rézkígyó (1) római (1) rossz (2) rosszindulat (1) roswell (1) rtl (4) sajtó (4) salamon (3) sámson (3) sára (1) sátán (4) saul (4) schmittpál (1) segítség (6) semjén (1) semjén.zsolt (1) senna (1) simon (1) simpson.család (2) sóbálvány (1) sólyomlászló (1) songoku (1) sorozat (1) south.park (1) spirál (8) spirál.ismertető (1) spirál1 (1) spirál10 (1) spirál11 (1) spirál12 (1) spirál13 (1) spirál14 (1) spirál15 (1) spirál16 (1) spirál17 (1) spirál18 (1) spirál19 (1) spirál2 (1) spirál3 (1) spirál4 (1) spirál5 (1) spirál6 (1) spirál7 (1) spirál8 (1) spirál9 (1) sport (15) sportklub (1) strand (1) suli (1) surányigyörgy (1) szabadság (1) szafira (1) szamaria (1) szánalmas (1) szavazás (20) szavazatszonda (1) szdsz (8) szegény (1) szegény, (1) szekta (4) szellem (1) szélsőjobb (3) szentlélek (8) szentség (1) szerénység (1) szeretet (18) szeretet, (1) szerzetes (1) szétszóratás (1) szex (13) szilikatalin (1) szó (1) szobor (1) szodoma (2) szolga (2) szolgálat (1) szolgálati (1) szolidaritás (1) szőlőmunkások (1) szőlőtő (1) szombat (1) szövetség (1) születés (1) szupersztár (1) szűz (6) szűz.mária (1) szűzmária (1) tálentum (1) tamáskodás (1) tanítás (5) tanítvány (1) tanítványok (2) társadalom (1) tehetségkutató (1) tékozlófiú (1) telhetetlen (1) temetés (1) templom (7) tények (1) teremtés (6) természet (1) test (3) tetoválás (2) timosenko (1) tini (2) tized (1) tízparancsolat (1) tojás (1) tömjén (1) torkosság (1) törvény (8) tragédia (1) tudás (1) tudomány (2) tüntetés (2) turul (1) tv (16) tv2 (3) ubunga (1) üdvözlégy (1) ufo (1) újszövetség (1) ünnep (7) úr (1) usa (1) úszás (1) út (4) utál (1) utolso vacsora (1) utolsó vacsora (1) vakság (1) vallás (30) vallás, (1) vallásszabadság (1) való.világ (1) valóságshow (1) válság (1) változás (1) vámpír (1) vásárlás (1) vér (2) vértanú (1) vértanu (1) vetkőzés (1) vicc (23) video (3) videó (46) világ (1) világosság (1) világuralom (1) világvége (2) virágvasárnap (3) víz (1) vizitdíj (1) vízkereszt (3) vízözön (2) vona gábor (1) vörösiszap (1) zene (6) zsidó (22) zsidó, (1) zsinat (1) zsoltár (18) zsoltár, (1) Címkefelhő

Így kell népszerű egyházat csinálni!

2009.11.07. 19:39 APOSTOL - Szemben az árral.

Kisegyházat, szektát akarsz csinálni?! Azt kérded, ugyan miért szeretnél? Ha jóhiszeműségedből indulok ki, akkor azt válaszolom, azért mert valami olyanban hiszel, amiben mások nem, és segíteni akarsz az embereknek. Az önzetlenség vezet téged, és az örök élet jutalma, ha éppen abban is hiszel. Ha gonoszabb akarok lenni, feltételezhetem, hogy a hiszékeny felebarátaidból akarsz pénzt kicsalni, hatalomra, befolyásolásra vágysz felettük. Akárhogy is, mostanság is folyamatosan alakulnak új egyházak. Lássuk, hogyan kell igazán népszerű gyülekezetet létrehoznod!

1. LEGYEN KERESZTÉNY ÉS A BIBLIÁRA ALAPOZZON!

Jézusnak és a Bibliának ugyanis jó a pr-ja és a marketingja. Világszerte elterjedt, mindenki hallott már róla. Könnyen hozzájutható. Bármilyen nyelven van belőle fordítás. Aki hisz annak a véleménye is kedvező Jézusról és a Szentírásról. Mikor azzal állsz elő, hogy Jézus feltámadt, és ha benne hiszel örök életre juthatsz, mégiscsak másként tekintenek rád, mint ha a marslakókra vagy a 4. dimenzióra alapoznád vallásodat...

Ez esetben viszont meg kell magyaráznod, miben különbözik a te egyházad a sok száz éve működőktől, elsősorban a katolikus egyház tanításától! Erre hozok a további pontokban klasszikus példákat és javaslatokat.

2. ALÁMERÍTÉSSEL KELL KERESZTELNI!

A média fejlődésével ez az utóbbi időben különösen nagy ziccer lett, kár lenne kihagynod a tanodból. A filmeken, de a valóságban is igazi látványosság, amikor az emberek sorban állnak és lenyomják az illető fejét a víz alá. Szerintem mindenki előtt ott vannak azok a képek, amikor a filmeken Keresztelő János teszi ezt Jézussal.

Micsoda buli és showműsor lehet ez manapság! És a gaz katolikusok ebből nem kértek... Pedig maga János is így keresztelt. Akkor nyílván ez a helyes, így kell csinálni! Ez látványos ellentmondás (mármint a látszat és amit a katolikusok tesznek), nagyon könnyen beadható mindenkinek, hogy aki nem így tesz, az eltér a Bibliától.

De mit is mond valójában a Biblia?! Egy szóval sincs benne, hogy a jövőben alámerítéssel kell keresztelni. Jézus "csak" azt kéri tanítványaitól, hogy kereszteljenek meg mindenkit az atya, a fiú, és a Szentlélek nevében! A módszerről nem tesz említést. Nem tartja lényegesnek. Egy másik ige szerint pedig maga János mondja, hogy én csak vízzel keresztellek titeket, de eljön utánam valaki, aki tűzzel és Szentlélekkel fog! (Ha valamire rosszul emlékeznék, javítsatok ki.) Tehát ő NEM Szentlélekkel keresztelt, és ez alapján talán helyesebb ha annak módja NEM az alámerítés.

De ismétlem, nem a keresztelés módja a lényeg, hanem hogy minek a nevében történik!

Viszont, látott már valaki olyan keresztény szektát vagy új egyházat amely nem alámerítéssel keresztel, és amely szerint nem csak ez az üdvözítő?...

3. KERESZTELNI CSAK FELNŐTTEKET!

Elismerem lehet vita tárgya, hogy helyes-e ez az elképzelés. A katolikusok gyerekeket is keresztelnek, tehát a szektáknak ezt érettebb korhoz kell kötniük... Mégiscsak kell egy kor amikor az ember el tudja dönteni, akar-e az egyházhoz tartozni, érvelnek. A katolikusok úgy oldották ezt meg, hogy noha szülői kérésre újszülötteket is keresztelnek, ám az elsőáldozás, majd a bérmálkozás előtt komoly hittanórai tanulmányokat is kell folytatni.

Jézus sem zárta ki a gyerekeket az egyházából, sőt biztosra veszem, hogy megkeresztelné őket minden további nélkül. A gyermekkori keresztelésből egyébként semmilyen hátrány vagy elkötelezettség nem származik! Ettől még a felnövő gondolkozó aligha fog hinni. Bármikor dönthet úgy felnőtt fejjel, hogy ő egy másik egyházhoz szeretne csatlakozni, és az ottani szokásokat minden további nélkül átveheti.

4. SZENTLÉLEK HELYETT SZENT SZELLEM!

A harmadik isteni személyről van szó, aminek az eljövetelét pünkösdkor ünnepeljük. A magyar nyelve ezt léleknek lett fordítva. Csodálatos kifejezéseket köszönhetünk neki: "lelkiismeret" vagy "nem visz rá a lélek". Szerintem ezek mögött bárki láthatja Istent! A szellemnek és az azzal kapcsolatos kifejezéseknek viszont semmi közük Istenhez.

Évszázadokig tökéletesen megfelet mindenkinek a Szentlélek kifejezés. A reformáció idején alakuló protestáns egyházak is továbbvitték ezt a csodálatos kifejezést. Az utóbbi évtizedekben azonban megjelentek a Szent Szellemező idióták, akik arra hivatkoznak, hogy a Bibliában valójában szellem van, nem lélek. Semmi okom kétségbe vonni, hogy így van.

Így aztán ha a jövőben elképesztően modern és menő akarsz lenni Szent Szellemezzél nyugodtan, és hirdesd hogy a katolikusok itt is meghamisították a Bibliát. Én ugyan ki foglak nevetni a hátad mögött, de nyilván nem engem akarsz megnyerni...

5. A KATOLIKUSOK BÁLVÁNYOKAT IMÁDNAK

Ezt semmi esetre se felejsd el hangoztatni! Mutass rá a hatalmas szobrokra melyek Jézust, Máriát vagy a szenteket ábrázolják. Vedd elő a katolikusok 10 parancsolatát és mutass rá, hogy ezek még onnan is kihagyták a bálványimádást! (Ha ezt a pontot vegyíted a korábbi 2-4 -el sikeresen démonizálhatod a katolikusokat.)

A híveid tudatáig nem fognak eljutni a zavaró körülmények. Miszerint ha a katolikusok meghamisították a 10 parancsolatot, akkor az lett volna logikus, ha a Bibliát is meghamisítják ahol ennek utána lehet olvasni. Isten az idegen istenek tiszteletét tiltja meg, és hogy ne próbálják őt semmivel helyettesíteni, ábrázolni. Ha sikeresen csinálod az agymosást, senkinek sem fog feltűnni, hogy ezeket nem is követték el a katolikusok.

6. A PÁPA MAGA AZ ANTI-KRISZTUS!

Most talán azt gondolod, hogy ha ezt elkezdenéd tanítani, akkor azzal túl messzire mennél. Nehogy azt hidd, hogy te lennél az elő! Még ennek is van irodalma. Mások már "sikeresen" kitalálták előtted, hogy az "anti" előtag valójában nem "ellenest" jelent ez esetben, hanem helyettesítőt. Tehát nem Krisztus ellenest hanem Krisztust helyettesítőt kell keresni... A 666-ot pedig úgy fordították le, hogy kerestek nyelveket, amelyben a betűket számokkal is azonosítják. Andreas Helvig a 17. század elején "kiszámította" hogy a "VICARIUS FILII DEI" felel meg a 666-nak, amit a pápák állítanak magukról, és jelentése "Isten fia helytartója".

Nevetséges agyrémnek tartod te is, ugye?! Én is. Ám hidd el nyugodtan, mai világunkban nem tudsz akkora hülyeséget kitalálni, aminek ne lehetne tömeges bázist biztosítani... Olvasva néhány karizmatikus egyházhívőt, nem lepődnék meg rajta, ha nekik ezt még tanítanák is...

7. A TIZEDET FIZETNI KELL!

Miután a 2-6. pontok segítségével bebizonyítottad, hogy te és egyházad követi valójában (és kizárólag) a Bibliában leírtakat, Jézus akaratát, előállhatsz egy népszerűtlen dologgal. Kellene valami bevétel is... Te ugyan ne tedd kötelezővé a tized fizetését, de hivatkozz rá, hogy a Bibliában benne van! Mégiscsak más hogy ha Isten kéri, és nem az egyház...

Arról hallgass, hogy Jézus nem kért, nem fizetett, és nem is beszélt erről, és utána az apostolok sem fizettek. Nem kell megemlítened, hogy jelenleg még a zsidók sem fizetik - Szerintük a jeruzsálemi templom szolgáinak kellene ezzel adózni. - és a katolikusok esetében ez a búcsúcédulákhoz vezetett...

8. NEVEZD EL AZ EGYHÁZADAT MONDJUK, HIT GYÜLEKEZETÉNEK!

Ez csak poén akar lenni, de nem tudom kihagyni.

23 komment

Címkék: egyház szekta katolikus szentlélek hitgyüli bálványimádás keresztelés kisegyház tized

A bejegyzés trackback címe:

https://apostol.blog.hu/api/trackback/id/tr761507744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Czeglédi Péter Pál · http://reformatica.blog.hu 2009.11.07. 20:13:39

Elgondolkodtató az írásod és sok mindenben igazat adok Neked. Ha nem haragszol meg azonban szeretném valamire felhívni a figyelmed.
A kisegyház és a szekta nem ugyan az.
Először is a kisegyház az egy viszony szó. Mondjuk a Kínában a katolikusokra kisegyházként tekintenek. Az ilyen kifejezések, hogy kis-nagy egyház szinte csak európára érvényesek.
A mormonok magyarországon kisegyház, viszont a világ másik részén annyian vannak, mint magyarországon keresztyén.
A másik a szekta az egy teológiai fogalom. Ha valaki létrehoz egy szakadár szervezetet, téves teológiai álláspontokra alapozva, akkor az szekta. Az egész a teológián áll vagy bukik.
A kisegyház lehet teljesen rendben teológiailag, s az én nézetem szerint ekkor már nincs joga egyik történelmi egyháznak sem ítélkezni felette.

Ne érts félre nem támadni akarom azt, mert mondom, hogy sok dologgal egyet értek benne. Csak figyelj szerintem erre, mert lehet, hogy valakit megsértesz vele (engem nem sértettél meg).

Bocsi, hogy hosszú lett...;)

Köszönet az írásért.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2009.11.07. 20:57:09

"Mikor azzal állsz elő, hogy Jézus feltámadt, és ha benne hiszel örök életre juthatsz, mégiscsak másként tekintenek rád, mint ha a marslakókra vagy a 4. dimenzióra alapoznád vallásodat..."

Na igen, de azért ez az üzlet is virágzott egy darabig (szcientológia)
Éppen ezért gondolkodtam már rajta, hogy viccből létre kéne hozni egy egyházat valami iszonyatos butaságra alapozva, kíváncsi lennék, találnék-e híveket, csak túl nagy munka lenne :)

"Ám hidd el nyugodtan, mai világunkban nem tudsz akkora hülyeséget kitalálni, aminek ne lehetne tömeges bázist biztosítani..."
így van

"8. NEVEZD EL AZ EGYHÁZADAT MONDJUK, HIT GYÜLEKEZETÉNEK!"

Ja, végig rájuk gondoltam a post olvasása közben. Bár egyszer pont néztem a vidám vasárnapot, és közölte a csávó, h ő semmilyen új vallást nem alapított. Hát ha azt nem is, de céget biztosan :D

Amúgy (még ha a témája annyira nem is foglalkoztat engem, bár azért érdekesnek találtam) hosszú idő óta ez az első komolyabb postod, grat hozzá :)

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.11.07. 21:26:00

@Czeglédi Péter Pál: Nem akartam a szektákat és a kisegyházakat szinonimaként használni. De mindkettőre igaznak éreztem a mondandót.
Gondoltam, mindenki válassza azt a kifejezést amely szimpatikusabb neki.

Ismerem a szekta szó eredetét. (seco, secare = szeparálni, elkülöníteni) Ha rosszul tudnám, szólj! :)

Nekem önmagával a szektákkal sincs bajom.
Ha szigorúan vesszük, a katolikusok a zsidóságból váltak ki, a reformátusok, baptisták meg a katolikusokból.

Arra akartam rávilágítani, hogy ha én akarnék valami új egyházat, akkor PR szempontjából úgy építeném fel, mint pl. a Hit Gyülekezete...

"Bocsi, hogy hosszú lett...;)"
Nem is lett hosszú. :)
Nézd meg pl. hogy a reformáció napjához milyen kommenteket írtunk lordartal. :)

Támadásnak meg nem vehetem ha egy lelkész, mint te, korrekten hozzászól a postomhoz és még csak negatívumot sem nagyon ír. :)

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.11.07. 21:29:58

@Pitypalatty úrfi: A szcientológia még most is virágzik. Bár arról keveset tudok. De majd utána olvasok. :)

Köszi a gratulációt.
Igen, sajnos az utóbbi hónapokban tényleg eléggé visszaszorult nálam a saját írás.
Bevallom, nem vagyok rá büszke, de majd igyekszem erre ügyelni.

Viszont ez az írásom tetszik. :)

lordart 2009.11.11. 17:43:10

@Spirál:
Elolvastam figyelmesen (úgy érzem), amiket ide leírtál.
Ez az írás itt több sebből vérzik... Nem azért, mert kicsit személyeskedő, kicsit "kisegyház-ellenes", hanem azért, mert olyan elemi dolgokkal/fogalmakkal nem vagy tisztában, amelyek hiányosságainak tudatában sokkal bölcsebb dolog hallgatni.
Én azért nem szeretnék gúnyt űzni sem a katolikus egyházból, sem a Hit Gyülekezetéből és egyetlen más kisegyházból, vagy nagyegyházból sem, mert:
1. Mert biztos vagyok benne, hogy Isten nem az embernek osztotta az ítélkező szerepet.
2. Ha esetleg valaki fanatikusan sértené a hitemet, annak gyakorlását és én is "visszavágok", akkor Isten és ember előtt arról tettem tanúbizonyságot, hogy én sem vagyok különb annál a fanatikusnál.
3. Meggyőződésem, hogy a teljes igazság "birtoklása" itt, e földi élet során képtelenség. Részigazságok ismeretében pedig óriási esélyünk van arra, hogy ne lássuk teljesen tisztán a dolgokat.

Más: Szerintem bármilyen faragott kép imádása bálványimádásnak minősül, de nincs jogom egyetlen embert sem ezzel vádolni, mert senki helyett nem tudom érezni, hogy az illető szívében igazán mi van a szobrok iránt... Az viszont meggyőződésem továbbra is ( a tévedés kockázatával is számolva), hogy ha egy ember jobban ragaszkodik a szokásaihoz, hagyományaihoz, mint az Isten élő Igéjéhez, akkor ott még vannak azért rendbehozandó dolgok... :-) Azt hiszem, hogy egy őszinte szívű hívő keresztény ember számára a legfontosabb az Úr véleménye, és annak a változatnak is esélyt ad a hitéletében, hogy esetleg ősei, elődei tévedtek. A tévedésekért pedig nem kell levágni senkinek a fejét, hanem amit lehet, korrigálni kell...

Más: A szellem és a lélek két egymástól nagyon távol álló jelentést tartalma... És bizony-bizony a világ legtöbb Biblia-fordítása megkülönbözteti a Szellemet a Lélektől, merthogy nem is azonos a kettő...
Olvass bele a Bibliába más nyelveken, ha ismersz néhányat és meglátod: meg fogsz lepődni... Még a katolikus latin szöveg is Spirito Santi-nak mondja. Márpedig a spirituális, az nem lelki, hanem szellemi. De angolul, németül, franciául, spanyolul, románul és még sok-sok nyelven Szent Szellemnek fordították a Károli Gáspár Szent Lelkét, de szerintem nem ezen múlik az üdvösség...

Más: Én nem vagyok egyetlen kisegyház névtelen ügyvédje sem. Így a Babtistáké sem és a Hit gyülekezetéé sem, meg a többi ezer kis közösségé sem, DE:
Ha valaki valamit jól csinál és JÓK A GYÜMÖLCSEI, akkor azt nem cikizni kell, hanem meg kell lesni, hogy miként sikeres, mitől áldott, mit csinál jól, és alkalmazni kell a saját hitéletünkben. Nem szégyen sikeres emberektől tanulni... Különben egy kicsit amolyan kesernyés irigység íze is volt egy kicsit ennek a szektázásodnak, ami egyáltalán nem méltó keresztény emberhez, akiből kisugárzóan a szeretet kéne áradjon és nem a mások elítélése.

Más: nem a felnőtt kor, vagy gyerek kor a meghatározója a keresztségnek, hanem a megtérés a feltétele annak. Meggyőződésem, hogy egy kisiskolás korú gyerek már komolyan tudja venni Istent, de abban kételkedem, hogy az újszülött meg tudjon térni a bűneiből.
Ami az elsőáldozást, meg a bérmakeresztséget illeti, semmi bajom nincs ezekkel, csak én elég értelmesnek tartom a Mindenhatót ahhoz, hogy az általa üzent dolgokhoz ne kelljen hozzászerkeszteni ceremóniákat és kiegészítéseket... Ha ennek mégis valaki szükségét érzi, azzal sincs semmi gondom. Semmi gond nincs mindaddig, ameddig őszinte hitből cselekszik egy ember. A gond a holt hittel, a pótcselekvésekkel, az élettelen, erőtlen ostobaságokkal van... "Mert ami hitből nincs, bűn az!!!"

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.11.11. 18:41:49

@lordart: "Mert biztos vagyok benne, hogy Isten nem az embernek osztotta az ítélkező szerepet."

Természetesen igazad van. "Ne ítélj, hogy ne ítéltessél!" :)

"Ha esetleg valaki fanatikusan sértené a hitemet, annak gyakorlását és én is "visszavágok", akkor Isten és ember előtt arról tettem tanúbizonyságot, hogy én sem vagyok különb annál a fanatikusnál."

Semmilyen visszavágás nem vezérelt. De ha ez jön át a szövegből, az számomra elgondolkodtató.
Igyekszem erre jobban ügyelni legközelebb.

"Más: Szerintem bármilyen faragott kép imádása bálványimádásnak minősül, de nincs jogom egyetlen embert sem ezzel vádolni, mert senki helyett nem tudom érezni, hogy az illető szívében igazán mi van a szobrok iránt... Az viszont meggyőződésem továbbra is ( a tévedés kockázatával is számolva), hogy ha egy ember jobban ragaszkodik a szokásaihoz, hagyományaihoz, mint az Isten élő Igéjéhez, akkor ott még vannak azért rendbehozandó dolgok... :-) Azt hiszem, hogy egy őszinte szívű hívő keresztény ember számára a legfontosabb az Úr véleménye, és annak a változatnak is esélyt ad a hitéletében, hogy esetleg ősei, elődei tévedtek. A tévedésekért pedig nem kell levágni senkinek a fejét, hanem amit lehet, korrigálni kell..."

Teljesen igazad van.

"Olvass bele a Bibliába más nyelveken, ha ismersz néhányat és meglátod: meg fogsz lepődni... Még a katolikus latin szöveg is Spirito Santi-nak mondja."

Miért lepődnék meg? Én a magyar nyelvről írtam.
Én csak annyit merészeltem állítani, hogy MAGYARBAN a lélek szó jelentése közelebb van Istenhez, mint a szellem jelentése.
És a Szentlélek mindenkinek megfelelt ezer évig Magyarországon...

"de szerintem nem ezen múlik az üdvösség..."

Szerintem sem, de pr szempontból mégis sokan szellemeznek.

"Ha valaki valamit jól csinál és JÓK A GYÜMÖLCSEI, akkor azt nem cikizni kell, hanem meg kell lesni, hogy miként sikeres, mitől áldott, mit csinál jól, és alkalmazni kell a saját hitéletünkben."

Mi számít sikernek?!
Szerinted a Hit Gyülekezete sikeresebb a katolikus egyháznál?!
Szerinted a Hit Gyülekezetének jók a gyümölcsei?!

"Különben egy kicsit amolyan kesernyés irigység íze is volt egy kicsit ennek a szektázásodnak, ami egyáltalán nem méltó keresztény emberhez, akiből kisugárzóan a szeretet kéne áradjon és nem a mások elítélése."

Mire vagyok én irigy?!
A szektákkal pedig elvileg semmi bajom. Lásd 3. hszem amit Péternek írtam.

"mert olyan elemi dolgokkal/fogalmakkal nem vagy tisztában, amelyek hiányosságainak tudatában sokkal bölcsebb dolog hallgatni."

Mivel nem vagyok tisztában?

lordart 2009.11.12. 07:33:58

@Spirál:
Nem szerettelek volna megbántani. Csupán egy emberi, baráti társalgás szellemében megkísérelem/kíséreltem elmondani a véleményemet, de ezt nem ítéletnek szántam, hanem véleménynek. Többször említettem már a tévedésem kockázatának lehetőségét is a hozzászólásaimban.
Azt gondolom, hogy ha egyetlen ember életét is kiszabadítjuk a bűnök láncainak szorításából, ha egyetlen ember is az igehirdetésünkre komolyabban odafordul Istenhez, ha egyetlen ember útját is sikerül eltérítenünk a pokol irányába való meneteléstől, akkor AZ MÁR SIKERNEK SZÁMÍT!!!
Én nem gondolom, hogy a Hit- vagy bármelyik más Gyülekezetet versenyeztetni kellene a Katolikus Anyaszentegyházzal. Mert "Ne legyen versengés közöttetek..."... továbbá: "Aki nagy akar lenni közöttetek, az legyen a legkisebb"... stb. De attól, hogy egy kis felekezet nem annyira sikeres, mint egy nagy, még nem jelenti azt, hogy sikertelen.
Szerintem nem a katolikus egyháznak, vagy a Hit gyül.-nek vannak jó gyümölcsei, hanem Isten Igéjének, mint szellemi (lelki) tápláléknak. Aki a lényegét alkalmazza, jó gyümölcsként él, aki pedig a Pál apostol szerint is emlegetett "Véget nem érő, vénasszonyos veszekedésekbe, vitákba kezd", az saját magát fosztja meg attól, hogy a lényeget megláthassa a szellemi igazságokban.
Nem hiszem, hogy helyénvaló ez a felekezetek közötti versengés. Ez a "milyen vallású vagy?" típusú kérdés, amely legtöbb esetben a "kit gyűlölhetek a személyedben?", vagy a "kit téríthetek meg a saját igazságomhoz a személyedben?" típusú kérdéseket helyettesíti.
Én nem szeretnék egyetlen olyan embert sem megtéríteni, aki már valamilyen felekezetben megtalálta Jézust, Isten Igéjét. Azt viszont szeretném, hogy az éjjeli paráznaság melegágyaiként működő szórakozóhelyek, az alvilági kocsmák stb kiürüljenek, vendégek nélkül maradjanak, azáltal, hogy ezek egykori törzsvendégei megtérnek Jézus Krisztushoz. Az már kevésbé érdekel, hogy itt, a Földi intézményrendszerben, kiknek a körében találnak rá saját kegyelmük átélésére, a bűnbocsánatra, és az Istennel megélhető közösségre.
Ha pedig ezen alvilági helyek kiürítésében pl. a Hit gyülekezete, a Krisztus szeretete gyülekezete, a Mahanaim gyülekezet, a Pünkösdi karizmatikus gyülekezet, az adventista kisegyház, vagy mit tudom én melyik kisegyház (én nem bátorkodom szektázni őket)nagyobb sikereket tud magáénak, mint a katolikus egyház (amire szerintem simán ráfér egy belső megújulás és nem szakadárok általi új gyülekezetek alapítására gondolok, hanem egy egységben maradást szorgalmazó, belső megújulási folyamat szükségességére), akkor azt (azokat a kisegyházakat) nem kell kicikizni, hanem tanulni kell a sikereikből.
Én nem állítom, hogy a kis gyülekezetek mindent jól csinálnak. De mutass nekem egyetlen földi vallási intézményt, ahol mindenki mindent jól csinál...
Ezért nem blamálom a történelmit, nem is dicsőítem a kisegyházakat. De fordítva is igaz. Nem akarom azt blamálni, aki teljes erejéből az Urat akarja megújultan szolgálni, és nem dicsőítem azt, aki bizonyos - a történelem során számtalanszor beigazolódott- hibás szokásáról nem akar lemondani, és egyetlen alap, amire hivatkozik, az a hagyomány, de ezek a hagyományok köszönő viszonyban sincsenek a Biblia igazságaival.

A fentiek ellenére, bármennyire is taszító a túlbúzgóság, gyakran az Isten iránti túláradást tartom az egyetlen elfogadható túlzásnak. Még akkor is, ha ez néha ellenszenvet vált ki a világból. Tudod, kine megy az idegeire, ha valaki nagyon hevesen szereti Istent? Az ördögnek megy ez az idegeire. Még maguk a tanítványok is estek néha a túlbuzgóság hevébe. Az ember nincs felmentve... Péter egyik pillanatban egy római katona fülét vágja le karddal, azt követően megtagadja ugyanazt a személyt, akit azelőtt pár órával az élete árán is megvédett volna... Péter ember volt. És amikor Jézus feltámadását követően "megtért" ezekből a hiányosságaiból, akkor azzal egyidejűleg azt is elismerte, hogy ember és hogy nem tévedhetetlen...

Azt kívánom magamnak és Neked, hogy Isten nagyon-nagyon gazdag áldásai közepette tudjunk megmaradni alázatos embereknek, akikből nem hiányzik a szeretet és akik tudatában maradnak mindvégig, hogy Istent nem lehet olyan erősen szeretni, hogy annál erősebben ne lehessen szeretni... Mert ha ezt tudjuk, akkor a túlbuzgóságát bárkinek, megtanuljuk mosolyogva szemlélni és nem egy ellenséget látunk benne, hanem egy olyan embert, aki szerelmes az Istenbe és a szerelem egészséges "vaksága" néha meggondolatlan kijelentéseket is kiprésel belőle, mint mindannyiunkból, ha "szerelmesek" vagyunk...

Áldott napod legyen!

Üdv: lordart (azaz az Úr művészete)

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.11.12. 19:19:04

@lordart: Köszönöm a véleményedet!
Azt hiszem ez utóbbi kommenteddel már majdnem teljesen egyetértek. :)

lordart 2009.11.13. 07:50:13

Azt gondolom, hogy az alábbi, általam javasolt felvétel tartalma önmagáért beszél. Érdemes végignézni... Ha csak fele ekkora sikereket érne el egy nagy egyház, már sokkal elviselhetőbb lenne az élet, vagy a pusztulásnak, lerobbanásnak induló környezetünk...
Megfelelő odafigyelést kívánok!

www.youtube.com/watch?v=qXLD4nKUFBI

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.11.13. 16:18:41

Köszi a linket. nagyon tetszik a videó. :)

Természetesen a katolikusoknál is vannak ügyes és kevésbé ügyes hittérítők. Jó pásztorok és rossz pásztorok.

Én igyekszem hitelesen téríteni. Jó példát mutatni. Remélem sikerülni fog. :)

Hajnaliszellő · http://www.remenyblog.blog.hu 2009.11.19. 10:58:45

@Spirál: Zoli! A világmindenség legnagyobb szektája a kereszténység volt, Krisztus halála és mennybemenetele után, az első keresztényüldözések idején! Ehhez mit szólasz?

Más:

"LEGYEN KERESZTÉNY ÉS A BIBLIÁRA ALAPOZZON!"
Ezt írtad, idéztem. Ha a fenti állítás igaz egy gyülekezetre, akkor az nem gondolom, hogy hátsó, sunyi szándékból bármi gonoszságot tervelne, tenne ártatlan emberekkel, hogy becsapja azokat. Az ilyesmi inkább azokra a pejoratív értelemben értendő SZEKTÁKRA értendő, akiknek semmi közük sem a Bibliához, sem a Biblia Istenéhez, sokkal inkább a sátánhoz, az ördögi praktikákhoz, emberi gonoszságokhoz.
A kisegyházak többsége, amely a Szentháromság-ban hisz, a Szentírást mint Isten által kinyilatkoztatott abszolút igazságot és a kereszt győzelmét hirdeti, valóban keresztény. Nem feltétlenül azért keletkeztek, mert önös érdekek vezették őket. Misszionáriusok ezrei élnek szerte a nagyvilágban, és hirdetik az evangéliumot, hogy minél több ember üdvözülhessen Isten kegyelméből. Előfordul nagyon gyakran, hogy vagy nem jut el a nagyegyházak misszionáriusai közül senki arra a területre, vagy épp eljut, de az igehirdető hite is halott, vagy épp kevés a munkás kéz. Ilyenkor milyen csodálatos Isten, hogy MAGA küld segítséget ezekre a szolgálati területekre. Így születnek a kis gyülekezetek, de persze sokszor hitbéli nézeteltérések miatt kisebb-nagyobb szakadások is történnek nagyobb felekezetekben, pl. a baptisták közt is volt ilyen, így jött létre az Agapé gyülekezet, ha jól tudom, de sorolhatnék még sokakat. Autonóm gyüli, akik a Hit gyüliből váltak ki, stb.

Kicsit bántónak érzem az írásodat, és sokmindennel én ellenben NEM értek egyet veled. Rossz képed van a kisgyülekezetekről, de talán ez nem is a te hibád. Talán sok olyan emberrel ismerkedtél meg az évek során, akik nem képviselték Krisztust méltó módon, szégyent hoztak az Ő nevére, és nem világítottak kellőképpen, sokkal inkább a pénz és egyéb dolgok motiválták őket. Nem vitatom, hogy ilyen is van, de újra mondom, ha valaki Krisztusé, VALÓBAN megtért, nem ez a motivációja. Sokkal inkább a belülről égő szeretet az elveszettek felé.

Hajnaliszellő · http://www.remenyblog.blog.hu 2009.11.19. 11:02:38

@lordart: Teljesen egyet tudok érteni veled, kedves lordart.))::

Az Úr áldjon meg gazdagon!

Szeretettel: Hajnaliszellő

lordart 2009.11.19. 14:10:33

@Hajnaliszellő: Örülök, ha az emberek között akad olyan, aki egyet tud érteni velem, de inkább szeretném, ha Istennek tetszene az életem, mint azt, hogy emberek előtt legyek népszerű és olyan hitvallással éljek, amelynek nincs köze az Igazsághoz...

Hajnaliszellő · http://www.remenyblog.blog.hu 2009.11.19. 17:19:35

@lordart: Én is így értettem. Természetesen Istené a dicsőség!))::

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.11.19. 18:43:54

@Hajnaliszellő: "Zoli! A világmindenség legnagyobb szektája a kereszténység volt, Krisztus halála és mennybemenetele után, az első keresztényüldözések idején! Ehhez mit szólasz?"

Lásd 3-as hsz. Amit Péter Pálnak írtam. :)

"de újra mondom, ha valaki Krisztusé, VALÓBAN megtért, nem ez a motivációja. Sokkal inkább a belülről égő szeretet az elveszettek felé. "

Természetesen. :)

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.01.10. 20:45:47

A Római Katolikus Egyház a legnagyobb szekta.

valójábannemberci 2010.01.11. 04:54:40

Csak egy pár dolgot szeretnék hozzáfűzni. :)

A Bibliára alapuljon: még jó hogy, bár án itt a Wesley-féle négyrétű elvet vallom, amit az UMC így fogalmaz meg: "Wesley bizonyos volt abban, hogy a keresztyén hit élő magvát a Biblia kijelenti, a tradíció megvilágítja, a személyes megtapasztalás által élővé lesz, és az értelem segítségével megszilárdul."

A teljes bemerítés: a szokás sokkal régebbi, mint a modern kisegyházak, szekták, akármik. Az ortodoxok mióta az eszüket tudják, háromszori, medencében/kádban történő teljes alámerítéssel keresztelnek. Talán a Didakhé miatt: "VII. 1. [...] élővízben kereszteljetek az Atya és Fiú és Szentlélek nevére, 2. Ha nem áll rendelkezésre élő víz, keresztelj más vízben; ha lehet hidegben, ha nem, melegben. 3. Ha egyik sem áll rendelkezésre, háromszor önts vizet a fejre, az Atya és Fiú és Szentlélek nevére."
A Didascalia Apostolorum is, már amit angolul olvasok belőle, olyanokat ír, hogy "go down into the water" és "come up from the water", ami eléggé egyértelmű "iránymutatás". :)
A katolikus ambróziánus (milánói) rítus is alámerítéssel keresztel.
Egyébként több protestáns felekezetnél szabadon választható, és igyekeznek minden igénynek megfelelni: az UMC, az UCC, de talán még az anglikánok is egyaránt lehetőséget adnak meghintésre, öntésre, vagy bemerítésre. Kinek mi esik jobban. Meg nyilván van, akit komplikált dolog bemeríteni.
Ebben a kérdésben asszem az UMC/UCC álláspontot képviselem, bár nagyobb preferanciával a teljes alámerítésen.

Felnőttek keresztelése: ez is egy érdekes dolog, a Didakhé azt írja, hogy előtte böjtöljenek. Egy csecsemő, vagy egy kisgyermek nem igazán fogható böjtre, pláne nem tudatosan, márpedig a böjt eléggé tudatos dolog. Egy felnőtt annál inkább. Tehát lásd Didakhé: "VII. [...] 4. A keresztelendő és a keresztelő böjtöljön a keresztelés előtt, ha lehetséges, a többiek is; a keresztelendőnek hagyd meg, hogy előzőleg egy, vagy két napig böjtöljön."
Én személy szerint a felnőttkeresztelés felé hajlok.

Lélek vs. Szellem: érdekes, hogy angol nyelvterületen pont a fordítottja van: a 20. század előtt a Holy Ghost volt használatban, úgy a katolikus Douay-Rheims katolikus Bibliában, mint a KJV-ben és az anglikán Book of Common Prayersben. A Spirit az 1881-1885-ös English Revised Versionben jelent meg először, aztán az 1901-es American Standard Version megjelenésével standardizálódott a későbbi fordítások számára is.
Nekem személy szerint mindegy. :)

Bálványosdi: én az alkotások művészi értékét értékelem, eszem ágában sincs leromboltatni őket, de nem gondolom, hogy imádkozni kellene hozzájuk, viszont segíthetnek a figyelem koncentrálásában (ez kicsit az ortodox ikon-témára hajaz), a Szenteket Szent akárkiként emlegetem (olyan értelemben használva, mint mondjuk a nemesi rangokat), és kb. ennyi. És támogatom a kiemelkedő Szentek írásainak olvasását, mert sok protestáns hatalmas teológiai kincset hagy ki csak a makacs ellenérzései miatt. :)

Pápa: II. János Pált mindig is tiszteltem, mint teológust, mint keresztény embert (na meg mint zenészt :D). De nem gondolom, hogy a Pápa tévedhetetlen lenne, nem gondolom, hogy több mondjuk egy ortodox, vagy egy ókeleti pátriárkánál. Vagy a canterbury érseknél. Mondjuk egyházvezetési, gyülekezetszerkezeti szempontból nem vagyok teljesen megállapodva a három fő csapásirányon. :)

A tizedről nem igazán tudok nyilatkozni. :)

Az elnevezés meg más tészta. :D De azért a fenti tételek között akad olyan, ami a HGy nélkül is védhető, és támadható, attól függ honnan nézzük. :)

valójábannemberci 2010.01.11. 05:15:59

Bár a tized témához bőven lehet hozni egyháztörténeti vonatkozásokat, amikről a Wikipedia is ír, például a katolikus egyház kapcsán (a szócikket kicsit jobban magyarosabban idézem): "A tizedet többször megpróbálták elfogadtatni az egyházban, egészen 777 előttig nem sikerült, bár volt néhány író aki kifogásolta a korabeli hívők hűtlenségét a tizedet illetően. Így Cyprianus, Jeromos, Ambrus, valamint Aranyszájú Szent János felhívja a keresztények figyelmét, hogy a tized adása keresztényi kötelesség. Egészen a hatodik századig a tizedet önkéntesen hozták. A II. toursi zsinat még csak ajánlja a tized fizetését, de a II. maconi zsinat már kötelezi a tized fizetését. Aquinói Szent Tamás isteni jogot látott a tizedben. A francia forradalommal egyidőben a katolikus egyházban megszűnt a tizedfizetés."
Érdekes epilógus a katolikus tizedhez, na. :)

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.01.11. 07:14:18

@berciXcore: Köszönöm az észrevételeidet és hogy meglátogattad a blogomat.
Térj vissza máskor is! :)

@endike: Téged is örömmel látlak. :)

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.08.26. 22:15:43

Aham nagyhon jó írás, de azért az RKAT is így keletkezett a judeista és más vallási alapokon. Csak az már egy óriásszekta a hitgyüli meg közepes szekta. Örömmel vettem a bejegyzést a vilagnezet.blog.hu/2010/08/24/hit_gyulekezete_humora

helyre.

Egyébként azzal is érdemes lenne cikket írni, hogyan lehet úgy új egyházat, vallást alapítani, hogy az lexikális értelemben ne számítson szektának.

Magam megtettem igaz félig viccesen-félig komolyan. Több egyház és vallás alapítója vagyok és ezek közül nem nagyon lehet ráhúzni egyikre sem a lexikális szekta szót.

A szekta szitokszó az más kérdés. Az kb annyit ér és jelent is, mintha valaki anyázza a másikat.

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2011.02.11. 18:12:30

@maccci: Én is írtam, hogy szedte a katolikus egyház.
Szerencsére eltörölték. Szerintem helyesen.

De tőlem, aki akarja nyugodtan fizetheti! :)

Én azoknak is megbocsájtok, akik ártanak nekem.
A hitgyüli még csak nem is ártott nekem soha!
Semmi okom haragudni rájuk.
Sőt, szeretem őket. :)
(Attól még nem kell mindenben egyetértenem velük. A katolikusokkal sem értek egyet mindenben.)

Köszi a hozzászólásodat. A jövőben is cselekedjél hasonlóan. :)
süti beállítások módosítása